Gratis bidon bij inschrijving

Bekijk Openingstijden

Bekijk Lesrooster

Sporting de Gors

Sporting de Gors "Een begrip in Purmerend"

Al ruim 30 jaar begeleiden en trainen wij met veel enthousiasme onze klanten in ons fitnesscentrum te Purmerend.

Bij ons staat kwaliteit en gezelligheid voorop. Van jong tot ouder bieden wij een breed scala aan trainingprogramma's. Sporting de Gors is meer dan een sportschool alleen.

Afvallen


Blijvend afvallen en je fit voelen kan bij Sporting de Gors op verschillende manieren. Individueel door middel van een op maat gemaakt programma of gezamelijk door deelname aan één van onze vele groepslessen of een combinatie hiervan.

Krachttraining


De fitnessruimte van Sporting de Gors is voor iedereen die op een gezonde en verantwoorde wijze aan zijn of haar conditie en kracht wil werken. Onze gecertificeerde instructeurs staan voor u klaar om een op maat gesneden conditie- en of krachttrainingsschema voor u te maken.

Groepslessen


Bij Sporting de Gors hebben wij een breed aanbod groepslessen. Het voordeel van deelname aan één van onze groepslessen is het motiverende aspect. Het groepsgevoel draagt bij aan een nog betere training. De groepslessen zijn voor alle leeftijden, dus voor ieder wat wils!

Begeleiding


De persoonlijke begeleiding staat bij Sporting de Gors hoog in het vaandel! Dat betekent dat wij u zo goed en zoveel mogelijk begeleiden daar waar nodig. Wilt u gebruik maken van persoonlijke begeleiding dan behoort ook Personal Training tot één van onze mogelijkheden. Onze Personal Trainers zijn:
Joyce Bruynesteijn
Fried van Son
Cindy Bhaggoe

Lesaanbod

Het zogenaamde BBB (Buik, Billen en Benen) is een manier van figuurverbetering. Het lesprogramma bestaat uit een warming-up en spierversterkende oefeningen met het accent op de 3 B´s.

Body Kick is een combinatie van bewegingsvormen uit Taekwondo, Boksen en bodyshape. Dit alles op stimulerende muziek. Body Kick kent geen ingewikkelde pasjes en is dus toegankelijk voor iedereen!

Pump - Power is de snelste manier om een betere conditie te krijgen en lichaamsvet te verbranden. Je traint je spieren met gewichten. Pump - Power is voor iedereen die kracht wil toevoegen aan een aerobic-workout.

Dit is een spierversterkende en conditionele les op muziek, waarbij gebruik wordt gemaakt van gewichtjes, steps, barbels en buikspiermatjes. In deze les train je het cardiovasculaire systeem, waarbij vet verbrandt en je een betere conditie krijgt.
LOW: een low impact training met een gemiddelde intensiteit, zonder springen, een combinatie met spierversterkende oefeningen, waarbij concentratie, coördinatie en
spieruithoudingsvermogen centraal staan.

Is een 50+ les, waarbij gewerkt wordt aan het onderhouden van de motorische vaardigheden, conditie, en mentale gesteldheid van 50 plussers. Deze les wordt u begeleid door een professionele docent, die na een intake gesprek (anamnese) zorgt voor een gezellig, maar zeer nuttige bewegingsles op muziek. Na deze les blijft iedereen nog even napraten met een vers kopje thee erbij. Iedereen is welkom van 50 tot 88, want de les is op verschillende niveau’s te volgen. Fifty Fitter is een actieve les en moet niet vergeleken worden met bejaardengym.

Hoge intensiteit interval training of sprint interval training is een training strategie oftewel ‘methodiek’ die bedoeld is om prestaties te verbeteren, met relatief korte trainingen. HIIT is een vorm van cardiovasculaire training wat bevorderlijk is voor het verbranden van vet in een korte intensieve training.

Deze les concentreert zich op de midsectie, versterkt en vormt de buik, rug- en bilspieren, voor een betere rompstabiliteit een krachtige houding en balans zodat het preventief werkt tegen (rug)blessures.

Deze work out is een looptraining waarbij de conditie getraind wordt en het verbeteren van de rompstabiliteit. De oefeningen die gegeven worden zijn een combinatie van kracht en coördinatie. Een sterke core zal je preventief klachten helpen voorkomen, activiteiten in het dagelijks leven makkelijker maken maar zeker ook met alle andere sportprestaties.

Move it! is een nieuw concept dat momenteel alleen in Sporting de Gors te volgen is. Het is gebaseerd op de aloude trainingswijze van boksers en atleten, die op deze manier trainden om snel kracht en snelheid te ontwikkelen. Tijdens de les wordt er gebruik gemaakt van verschillende fitnessattributen zoals: bokszakken, halters en dumbells.

Pump up the bike is een combinatie les, waarbij zowel de spinning fietsen als verschillende fitnessmaterialen worden gebruikt. Deze combinatie van oefeningen en intensief fietsen zorgt ervoor dat het lichaam zich maximaal moet inspannen om weerstand te bieden.

HIGH: dit is een 45 minuten durende high impact aerobic work out. Zonder materialen wordt er gewerkt aan de conditie en spier versteviging.
CORE:een 45 minuten durende training met als doel de rompstabiliteit te vergroten dmv kracht en coördinatie oefeningen

Spinning is staand of zittend fietsen op een speciale hometrainer, ook wel de "spinner" genoemd. Tijdens de work-out wordt de weerstand van de hometrainer aangepast, afhankelijk van het tempo en de soort oefening. De oefeningen bestaan uit onder andere een (staande of zittende) vlakke weg, een (staande of zittende) heuvel en sprints (of combinaties daarvan). Door wisselende belasting en verschillende zit- en stahoudingen worden hart, longen en beenspieren getraind.

Total Body is een zeer gevarieerde les die vooral gericht is op spierversteviging en conditie. In deze les komen elementen voor van Bodyshape, Steps en Pump. Door de eenvoudige opbouw van de oefenstof kan iedereen zich concentreren op de uitvoering, wat een zeer positief effect heeft op de spiertraining en conditie.

Yoga is een uitstekende manier om relaxed te werken aan je lichaam. Je leert te ontspannen en soepeler te worden. Samen werken we aan je houding en de adem, zodat je in balans komt en blijft!

Lesrooster

Faciliteiten

Fitness

Spinningzaal met 40 fietsen

Aerobicszaal van hout (verend)

2 Sauna's (in elke kleedkamer een)

Superbruiner (zonnebank)

Ruime kleedkamers met douches

Afsluitbare Lockers

Ruime bar en zit mogelijkheden

Fysiotherapie Marcel Bertelkamp

Climat control

Contact

Heeft u vragen over onze sportschool of wilt u een proefles aanvragen? Bel dan naar 0299-432770 of vul het contact formulier in.

Geen abonnementswijzigingen doorgeven via het formulier

Volg ons ook op Facebook, druk op het icoon om naar onze pagina te gaan.